Motocyklowe przewody hamulcowe to jeden z najistotniejszych elementów motocyklu, który istotnie wpływa na bezpieczeństwo kierowcy, jak i może również poprawić walory estetyczne jego maszyny. Czym przewody różnią się od linek hamulcowych? Dowiesz się tego z poniższego artykułu.
Motocyklowe przewody hamulcowe, a linka hamulcowa – czym się różnią
Zadaniem przewodów hamulcowych, w przypadku motocykli, jest przeniesienie na hamulce siły wymuszonej przez osobę kierującą motocyklem. W tym samym celu używa się również linek hamulcowych – te jednak coraz częściej wypierane są, nawet w małych jednostkach o stosunkowo niewielkiej mocy i masie, na rzecz przewodów hamulcowych.
Dzieje się tak w związku z tym, że motocyklowe przewody hamulcowe są zdecydowanie bardziej skuteczne w wypełnianiu swojego zadania w porównaniu z linkami. Dodatkowo przewody są również zdecydowanie bardziej odporne na wszelkiego rodzaju uszkodzenia mechaniczne, gwarantując motocykliście zdecydowanie większe bezpieczeństwo korzystania ze swojego jednośladu.
Motocyklowe przewody hamulcowe – sposób na efektowny tuning wizualny
Zaletą wykorzystania przewodów hamulcowych w motocyklu jest możliwość ich dopasowania do charakteru maszyny i jej właściciela oraz jego upodobać estetycznych.
Przewody hamulcowe mogą bowiem być wykonane w różnych kolorach polerowanej stali, z której wykonywane są m.in. łączniki przewodów. Dodatkowo mamy również możliwość wyboru oplotu przewodu między stalowym oplotem, który z pewnością efektywnie wyglądać będzie na maszynach np. ze stajni Harleya-Davidsona, jak i gumowe węże w różnych wariantach kolorystycznych.
Artykuł powstał przy współpracy z firmą Polwent.
Fot. Shutterstock